A hitelesség, a hiteles viselkedés kulcskérdés.
A behozott esetek többsége felveti azt a kérdést, hogy az ügyfél miként viszonyul illetve miként ítéli meg saját maga hitelességét, adott szituáció tekintetében.
A tanácsadó ez esetben azzal támogathatja ügyfelét, ha a kérdéseivel, reflexióival segíti őt saját
– szándékaira,
– felkészültségére és az elvárt eredményre,
– következetességére illetve
– szakmai/vezető/ügyfél elvárásokra vonatkozó
viszonyára való rálátásban.
Mindezt visszacsatolva a behozott helyzetre, felvetett szupervíziós kérdésre illetve az ügyfél általános működésére.
Az én hosszú távú hitelességének alappillérei a tetten érhető fejlődés és a felmutatható eredmények. Adott helyzetben pedig; az őszinteség, tetteink átláthatósága és számon kérhetősége, saját magunk vonatkozásában illetve a tisztelet, a figyelem és a bizalom megadása mások vonatkozásában.
Ritkábban kerül terítékre, de hitelességi kérdés a lojalitás, a hibák és „bűnök” beismerése és az ígéretek megtartása.