A szupervízió főáramlata a segítő, szociális szakmák hivatásgondozását célozza.
A szociális szféra munkatársai rendszeres résztvevői szupervíziós folyamatoknak. A szociális területen dolgozók rendelkeznek a legtöbb tapasztalattal munkánkról, s tudják, hogy mekkora különbség van szupervízior és szupervízor között, illetve miben is más az egyéni, a csoportos és a team szupervízió.
Gyakori “segítő” témák az esetfeldolgozásban:
-önirányítás,kapcsolatirányítás
-közelség – távolság, keretek tartása, határok kiépítése és védelme/lebontása
-függés- függetlenség , kiszolgáltatottság kezelése
-előítéletkezelés, bizalmatlanság
-felelőség
-türelem
-feedback adás
-meghallgatás, empátia működtetése
-kapcsolatvágy, szeretet igény, jóindulat,bensőségesség kezelése
-hivatali és szervezeti hatalom hatása
Nézze meg Dr. Bagdy Emőke:A szupervízió központi helye a segítő – fejlesztő módszerek sokaságában című előadását e témában.